In Limburg en Friesland zijn deze week de eerste twee regionale campagnes van DELTA Netwerk gestart. Daarmee laat de glasvezelaanbieder aan inwoners zien dat DELTA Netwerk gigasnel glasvezel aanlegt in de regio. De campagnes zijn aanvullend op de landelijke tv-campagne van DELTA en de lokale campagnes in dorpen en steden.
Meer dan 1 miljoen huishoudens en bedrijven hebben op dit moment toegang tot het gigasnelle netwerk van het DELTA Netwerk. De ambitie is om dit aantal te laten groeien naar 2 miljoen aansluitingen in 2025.
DELTA Netwerk gaat de campagnes verspreid over meerdere periodes van het jaar voeren. Naast Limburg en Friesland volgen later ook andere provincies. Net als in de landelijke DELTA-campagne hebben Daan, Donnie en Dirk een prominente rol in de uitingen die onder andere in (digitale) buitenreclame en op bussen worden ingezet. Ook zal de campagne te zien zijn in regionale dagbladen.
De twee campagnes op provinciaal niveau zijn de eerste twee grotere campagnes van DELTA Netwerk, dat eerder onder de naam DELTA Fiber Netwerk actief was.
DELTA Netwerk focust zich op de aanleg van glasvezel in nieuwe gebieden; de diensten internet, tv en bellen worden onder de merknaam DELTA over dit netwerk geleverd. Door DELTA Netwerk en DELTA dichter bij elkaar te brengen, verbetert het telecombedrijf de merkherkenbaarheid voor consumenten en bedrijven. Via het glasvezelnetwerk biedt DELTA Netwerk ook toegang tot de diensten van zo’n twaalf andere providers.
De opbouw van het merkenhuis van DELTA Fiber is ook terug te vinden in een overzichtelijke infographic met korte aanvullende uitleg.