Met de lancering van de nieuwe merkcampagne 'Aan alles gedacht' zet DELTA een krachtige volgende stap in de Nederlandse glasvezelmarkt. De campagne, ontwikkeld door creatief bureau N=5, speelt slim in op herkenbare urgente internetmomenten die iedereen ervaart. Van het scoren van tickets voor een concert van je favoriete artiest en het supersoepel spelen van het nieuwe Fortnite-seizoen tot het pitchen van een cruciale internationale opdracht. Op die momenten wil je kunnen vertrouwen op dé expert met stabiel en snel glasvezelinternet. In de nieuwe campagne laat DELTA op humoristische wijze zien dat er aan alles is gedacht, zodat jij zorgeloos kunt genieten van het snelste glasvezelinternet. Binnen de campagne zullen de komende jaren verschillende proposities geladen worden, voor zowel de consumenten als zakelijke markt.
De kern van de nieuwe campagne wordt gevormd door Team DELTA, een eigenzinnig en gedreven team van glasvezelexperts met een scherp oog voor slimme oplossingen. Bekende gezichten Dirk en Donnie, geliefd uit eerdere campagnes, spelen een prominente rol. Nieuw in het team is Dana, een slimme nerdy internetexpert. Dana begrijpt als geen ander wat er in de digitale wereld speelt en weet exact waar mensen behoefte aan hebben. Samen vormen zij een ijzersterk trio dat garant staat voor zorgeloze internetervaringen. Het team belichaamt de challenger mentaliteit van DELTA en toont op een sympathieke manier hoe het bedrijf altijd een stap vooruit denkt.
N=5 Creatief Directeur Thijs Bontje: "Naast een update van de vaste karakters van de DELTA-campagne hebben we als vast creatief uitgangspunt zogenaamde urgente internetmomenten toegevoegd. Dat zijn momenten waarop je blind op de snelheid en stabiliteit van je internet wil kunnen vertrouwen. Hiermee creëren we niet alleen een rijke, herkenbare en altijd actuele wereld voor de TV-campagne, maar hebben we iets in handen wat we ook heel goed kunnen activeren of verdiepen in brandpublishing."
De afgelopen jaren heeft DELTA zich succesvol weten te positioneren als glasvezelexpert tussen grote spelers zoals KPN en Odido. De merkcampagne 'Aan alles gedacht' onderstreept dat het merk verder gaat dan snelheid alleen. Dit alles met de ambitie om merkleider te zijn in glasvezelinternet.
Mariska van der Hulst, Head of Brand & Corporate Communications. "Er breekt een spannende nieuwe fase aan in het telecomlandschap, nu bijna iedereen glasvezel heeft. DELTA heeft als nieuwkomer in hoog tempo bijna 1,7 miljoen huishoudens voorzien van glasvezel. Nu verschuift onze focus van merkbekendheid opbouwen naar merkoverweging en -voorkeur. Daarom gaat onze nieuwe campagne niet meer zozeer over wie wij zijn en wat wij doen, maar juist over de waarde voor onze klanten. Het is voor ons belangrijk ons merk verder te versterken met onze positionering als glasvezelexpert. Maar we willen ook meer sympathie toevoegen. N=5 heeft hiervoor een nieuw construct ontwikkeld, waarmee we de komende jaren verder kunnen bouwen aan een sterk merk en een stevige marktpositie."
De eerste campagne gaat 10 januari 2025 live en wordt uitgerold op TV, radio, OLV, social, display, print en OOH.