DELTA

DELTA heeft de snelste klantenservice

20 december 2023

Deel dit artikel via

WhatsApp
LinkedIn

DELTA heeft als telecomprovider de snelste klantenservice, blijkt uit onderzoek van ProviderCheck. Door meerdere keren naar de klantenservice te bellen met verschillende soorten vragen, werd berekend hoe lang klanten gemiddeld moeten wachten. DELTA heeft met gemiddeld 2 minuten en 22 seconden de best bereikbare klantenservice.

“We hadden al het snelste netwerk en nu hebben we ook de snelste klantenservice. Ons doel is om de beste service te bieden aan onze klanten. Met deze nummer één-positie laten we zien dat we onze ambities ook waarmaken”, zegt Ferry Monsma, directeur Klantenservice van DELTA. “We investeren bewust in ons team en de bereikbaarheid om deze resultaten mogelijk te maken. Ik ben er trots op dat we dit samen hebben mogelijk gemaakt voor onze klanten.”

20 telefoontjes naar 8 providers

ProviderCheck doet sinds 2018 jaarlijks onderzoek naar welke telecomprovider de snelste klantenservice heeft via de telefoon. In oktober zijn acht providers twintig keer gebeld met vier verschillende vragen. De vragen die ProviderCheck stelden waren: “Ik wil mijn abonnement opzeggen”, “Ik heb een vraag over mijn factuur”, “Ik wil mijn internetpakket aanpassen” en “Mijn internet werkt niet of is traag.”

Caiway tweede

DELTA wordt op de voet gevolgd door Caiway met 02:44. Op de derde plaats staat Odido waarbij je met 04:10 bijna twee keer zo lang moet wachten als bij DELTA.

    • DELTA | 02:22
    • Caiway | 02:44
    • Odido | 04:10
    • Youfone | 04:21
    • Ziggo | 04:33
    • KPN | 04:59
    • Online.nl | 05:53
    • Budget Alles-in-1 | 13:53

DELTA is niet alleen goed bereikbaar via de telefoon, maar ook via de chatfunctie op delta.nl of via WhatsApp. Daarnaast heeft DELTA winkels waar klanten terecht kunnen voor hulp.